استفاده از Glide به جای picasso

یک سالی بود در اندروید برای load عکس ها از picasso استفاده می کردم.مدتی قبل به این نتیجه رسیدم بهتر است به جای picasso از Glide استفاده کنم.قبل استفاده از Glide ، این مقاله را مطالعه کردم.

دلایل مشخصی برای این تصمیم داشتم که سعی کردم آن ها را توضیح دهم:

از نظر نحوه استفاده picasso  با Glide تفاوت چندانی نمی کند و به راحتی کد های شما قابل تبدیل است:
Picasso

Picasso.with(context)
    .load("http://inthecheesefactory.com/uploads/source/glidepicasso/cover.jpg")
    .into(ivImg);

Glide

Glide.with(context)
    .load("http://inthecheesefactory.com/uploads/source/glidepicasso/cover.jpg")
    .into(ivImg);

به صورت پیش فرض Glide از فرمت RGB_565 استفاده می کند که نسبت به picasso که از ARGB_8888 استفاده می کند دارای کیفیت کمتری است.البته این مقدار را می توان تغییر داد.ولی اگر به میزان مصرف رم توجه کنید متوجه خواهید شد که ارزش دارد از فرمت پایین تر استفاده کنید.

حال اگر تصمیم بگیرید از ARGB_8888 نیز استفاده کنید باز می توان دید که Glide بهتر عمل خواهد کرد:

در زمان تغییر سایز عکس، picasso همه عکس را در رم لود می کند و سپس از طریق GPU سایز عکس را تغییر میدهد.این در حال است که Glide دقیقا سایز مورد نظر را در رم لود می کند و این کار باعث مصرف رم کمتر می شود.

برای کش کردن عکس روی گوشی picasso عکس کامل را در حافظه گوشی ذخیره می کند.این درحالی است که Glide عکس کوچک شده را کش می کند.البته این رفتار را نیز میتوان تغییر داد.

Glide در زمان نمایش عکس ها سریعتر عمل می کند:

Glide

Glide توانایی نمایش گیف را دارد:

برای اطلاعات دقیق تر می توانید به گیت هاب پروژه سر بزنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *